Tilasin tänään Kelalta eurooppalaisen sairauskortin.. vai mikä ihme sen nimi oli. :) Samoin tein muuttoilmoituksen. Ne olivat kyllä Postissa huolissaan siitä, että jaksaako mun vanhemmat vastaanottaa kaiken mun postin. Mulle ei pitäs kyllä niin paljon postia tulla, että sitä olisi riesaksi asti. :D Pitää miettiä sitten Venetsiassa, että tekeekö sieltä uuden muuttoilmoituksen, kun jotenkin ihan turha kuukauden Perugiassa asumisen takia on kaikkialle sitä osoitetta kertoa.

Välillä iskee paniikki, kun tajuaa, miten vähän aikaa tässä enää on. Parin viikon päästä mä olen Italiassa. Hui, iik. Miten mä selviän?!

Olen pohtinut, että pitäisikö ostaa Venetsian kartta, mutta tämä ongelma ratkesi sunnuntaina. Sain kavereilta läksiäislahjaksi Venetsian kartan ja muistikirjan. Se vaikutti tosi kätevältä ja kivalta. Kiitos. :)

Välillä taas oon ihan hurjan onnellinen ja iloinen siitä ajatuksesta, että mä muutan Italiaan. Ihan huippua. :) Sitä on niin pitkään halunnut, ja nyt se on ihan hilkulla. Ihanaa. On se vaan jotenkin eksoottisempaa todeta asuvansa Venetsiassa kuin Turussa. Ei millään pahalla Turkua kohtaan. :D

Kolmas tunne onkin sitten ärsyynnys sitä kohtaan, että italialaiset osaavat niin huonosti englantia, ja itse osaan niin huonosti italiaa. Ainakin on oppimismotivaatio korkealla, kun on pakko oppia kieltä, että tulee ymmärretyksi.

Tein varmaan ekaa kertaa kahteen kuukauteen makaroniruokaa. Siitä tuli niin hyvää, että enhän mä tartte Italiaa mihinkään. ;) Sekoitin makaroniin aurinkokuivattua tomaattia, pekonia, salviaa, basilikaa, kermaa ja juustoa. On aikamoinen valaistus tajuta, että makaronin kanssa voi syödä muutakin kuin jauhelihaa - tai ketsuppia. Itseasiassa en käytä ketsuppia kuin pizzapohjissa, ja sekin on laiska ratkaisu.

Jotkut ihmiset sanovat aina, että Italiassa on pahaa pizzaa. Mä kyllä sanon heille, että he ovat käyneet väärässä paikassa syömässä sitä pizzaa. Mä olen syönyt Italiassa sekä elämäni parasta pastaa että elämäni parasta pizzaa. Toki ymmärrän, jos ostaa pikaruokalasta pizzan, jossa on vaan tomaattikastiketta ja juustoa, niin sitä ei pidä mitenkään ihmeellisenä. Se on vähän sama kuin arvostelisi suomalaista ruokaa Hesburgereiden perusteella. Ei niitten oo tarkoituskaan olla mitään herkkuruokaa. Ne ovat pikaruokaa. Sitä elämäni parasta pizzaa piti odotella ravintolassa 1,5 tuntia, mutta mitä pienistä. ;)