Perugia, here I come! Sain tänään tiedon, että pääsin Perugiassa järjestettävälle kielikurssille. Kurssi alkaa 4.8, joten muutto Italiaan on jo elokuun alussa. Kiirettä pitää, kun on kaikenlaisia käytännönjärjestelyjä ennen sitä. Huomenna menen irtisanomaan asuntoni ja viemään e-lomakkeen opiskelijapalveluihin. Samoin käyn apteekista hakemassa maitohappobakteereita (jos niissä on rajaton säilyvyys) ja laktoosikapseleita. Pitäisi varmaan myös katsella lentoja.

Olen mainostanut ihmisille, että voivat ostaa minun kodinkoneita ja huonekaluja, kun lähden pois. Pyykkikone ja mikro ovat jo löytäneet ostajansa. Kirjahyllyäkin tulla katsomaan. Ihan mukavaa, niin äitin ja isän niskoille ei jää kaikki minun tavarani. Sitä, kun ei ole mitään käsitystä, että minkälaiseen kämppään vuoden päästä haluan muuttaa. Sen näkee sitten, ja sitä ei todellakaan mietitä tässä vaiheessa.

Perugiasta sain jo vastausmailin, kun kyselin majoituksesta. Saan siis sieltä kuukaudeksi asunnon. Se on mukavaa. Venetsian asunto onkin mysteeri, mutta luulen, että etsin sen vasta paikanpäältä. Turha sitä on täältä Suomesta etsiä, kun ei pääse katsomaan, millaisia asuntoja on tarjolla.

Olen tainnut hukata ylioppilaskunnan laskun. Mulle käy niin joka vuosi, kun he lähettävät sen jo toukokuussa. Ei kukaan maksa sitä maksua siinä vaiheessa! No ehkä se löytyy. Tai sitten pyydän huomenna uuden, kun käyn opiskelijapalveluissa.

Jännää. Mä todellakin olen lähdössä pois. Matkalle olen ajatellut ottaa mukaan Anne Ricen kolme ensimmäistä vampyyrikronikkaa englannin kielellä. Tulee sitä englantiakin sitten verestettyä. Pitäisi myös alkaa pikkuhiljaa opiskella italiaakin, että osaisi kysyä edes, että miten pääsen lentokentältä rautatieasemalle tms. Mun italian taitoni ovat tällä tasolla: "Scusa, dove é...?" ja sitten en osaa jatkoa. :D

Tässä on siis päällekäin muutto, Italiaan valmistautuminen ja kesäopinnot. Ei jää aikaa sille rakastumiselle, jotka kaksi kaveria minulle manasi. Tapaan kuulemma kaksi viikkoa ennen lähtöä elämäni rakkauden. Pöh. Mä tapasin sen jo 2 kk:ta ennen lähtöä, ja se on vieläkin väärällä mantereella, eikä se 30 Seconds to Mars keikkatauollaan Suomessa varmaan enää käy.